No sóc bona cuinera i, de fet, tampoc m'agrada massa cuinar. Però gràcies a la meva mare que sí que ho és i al tió, que un bon dia em va cagar una panificadora, he aconseguit tenir algunes receptes que em surten prou bé. Aquí les teniu. Espero que us agradin.

diumenge, 11 d’abril del 2010

Panets de llet

De fet aquesta no és una recepta meva. La vaig veure al programa cuines de TV3 però m'ha costat unes quantes vegades aconseguir que els panets em quedin com els de la televisió.

El millor que podeu fer per començar és veure el programa.




Els ingredients que hi poso són pràcticament els mateixos. Podeu fer els panets en versió "bollicao" amb xocolata o sense xocolata. Tots dos són boníssims.

500 g de farina
350 ml de llet descremada natural
40 g de sucre
25 g de mantega
10 g de sal
20 g de llet en pols
25 g de llevat fresc (jo el compro al supermercat, marca Levital, van en paquets de dues pastilles i els podeu trobar a la secció de refrigerats)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100 g de xocolata en boletes

El tió em va cagar una panificadora i és la que faig servir per fer totes les receptes de pa. Poso a la cubeta una mica de llet amb la mantega, sal, sucre i la llet en pols. A sobre hi poso la farina. Quan la màquina comença a amassar hi acabo de posar la resta de la llet i el llevat (prèviament desfet amb les mans).
La meva màquina amassa 5 minuts, fa 5 minuts de repòs i torna a amassar durant 20 minuts més.
(Quan falten 5 minuts per acabar d'amassar hi afegeixo la xocolata).

Quan ha acabat, poso la massa a sobre els fogons amb una mica de farina per a què no s'enganxi i faig les boletes igual que fa el cuiner del vídeo. Les deixo reposar tapades durant 30'.

Passada la mitja hora, faig les barretes o panets (com fa el cuiner) i ja els poso en les dues safates amb paper de forn (amb una no n'hi ha prou) que faré servir per enfornar-los. En aquest moment ja engego el forn a 250ºC que es comenci a escalfar.

Els deixo reposar al voltant d'una hora fins que veig que han crescut força de volum (molt important perquè sinó us quedaran durs). Abans de posar-los al forn hi faig els talls i els pinto amb ou.

Estaran al forn uns 15'.

El que també faig per evitar que quedin massa cuits de sota és posar la lleixa del forn no al mig, sinó un punt més enlaire i també hi poso la plata metàl·lica del forn just al punt més baix. De tota manera igual no us fa falta, ja sabeu que cada forn és un món.

Fets els panets, els deixo refredar sobre una reixa i la majoria els guardo al congelador, els que no tenen xocolata oberts pel mig i els de xocolata sense obrir. Si els treieu del congelador al matí quan us lleveu a mig matí teniu els panets descongelats i com acabats de fer.

Us en sortiran una dotzena de força grans o el doble de mida "mini". Els de la foto són els grans.



Darrerament he provat de coure els panets en format pa de motllo. El faig exactament igual. En lloc de boletes, faig directament dues barres. Les deixo reposar i passada la mitja hora les poso ja als motllos que acabin de pujar. Tarden a coure entre 15 i 20 minuts. Ah! En aquest cas no els pinto amb ou, tots sols ja va quedant rossets.

També funciona deixant que es cogui el pa dins de la panificador. Sense xocolata queda una mena de pa bimbo, molt bo, però que costa força de tallar. 

5 comentaris:

  1. Hola Marisa,


    al final aquesta setmana vaig poder-los fer (la versió sense xocolata). Em van quedar molt bons però potser la pinta no tant professional com la dels teus.

    Tinc algun dubte: si poses primer a coure els d'una safata i després els de l'altra vol dir que deixes llevar més els 2ons que els 1ers. Et pujen més els 2ons o es que arriba un moment que ja no pujen més?

    Amb el tema del forn tinc una mica de liu. Sembla que tu només el tens encès per sota fins al final que encens un momentet el grill. Es així? Es que jo el puc encendre per sobre i per sota alhora o puc encendre el ventilador d'aire calent. Aquesta vegada vaig fer les dues safates al forn alhora amb el ventilador d'aire calent, però estic pensant en provar-ho com dius tu.

    Marta

    ResponElimina
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Hola Marta,

    Tal com dius, una safata estan una estona més llevant però no hi noto diferència entre els primers i els segons. Suposo que ja no deuen pujar més.

    Pel que fa al forn, poso el grill (grill i forn) només un minutet al final per a què quedin més rossets. Jo des del principi no ho faria perquè et quedarien rossos massa de pressa i potser no acabarien de pujar ni de coure bé. Pel que fa al ventilador, el meu forn no és tan sofisticat i no en té. Realment no sé l'efecte que produeix en la cocció.

    M'alegra molt que t'animessis a fer-los. Els meus primers no te'ls pots imaginar de durs i petits que em van quedar...
    Res a veure amb els d'ara...

    Marisa

    ResponElimina
  4. Hola Marisa,
    tinc una pregunta per tu si els bull fer amb trosets de xocolata,la xocolata li haig de posar dins de la massa abans de posar al forn ¿? o despres ¿?

    Melania

    ResponElimina
  5. Siusplau enviem la resposta enseguida la vegis sigusplau que m'orgeix molt.
    Esque li bull fer una sorpresa a la meva mare per el seu aniversari.
    Gracies.

    Melania

    ResponElimina