No sóc bona cuinera i, de fet, tampoc m'agrada massa cuinar. Però gràcies a la meva mare que sí que ho és i al tió, que un bon dia em va cagar una panificadora, he aconseguit tenir algunes receptes que em surten prou bé. Aquí les teniu. Espero que us agradin.

dissabte, 17 d’abril del 2010

Panets de muesli amb xocolata















Ingredients:

150ml d'aigua
175ml de llet descremada
200g de farina integral de 5 cereals
120g de farina integral de blat
10g de sal
15g de mantega
20g de mel (una cullerada)
120g de muesli del Lidl (porta més fruita que la resta)
2 culleradetes d'extracte de pasta mare Ekolasi
2 culleradetes de llevat saf-instant
100g de boletes de xocolata

Posem a la cubeta de la panificadora el líquid tebi i hi posem el muesli a estoveïr uns 10 minuts. Afegim la resta d'ingredients excepte la xocolata i deixem que la màquina comenci a treballar. Quan faltin 5 minuts per acabar d'amassar hi afegim la xocolata. Deixarem la massa a fermentar a dins de la màquina durant 60'. (Correspon al programa 6 de la meva panificadora: 5' amassar, 5' de repòs, 20' d'amassar i 60' de repòs).

Quan acabi el programa fem boletes i les deixem en les safates on les courem prèviament enfarinades o amb un paper de forn. Els deixarem que creixin entre 45 i 60 minuts.
En aquest moment encenem al forn a 250º.

Tot seguit ja els podem posar a coure. Necessitaran entre 25 i 30 minuts.
Els deixarem refredar sobre una reixa.

Els podem fer sense xocolata. Queden també molt bons i es nota més el gust dels fruits secs.

3 comentaris:

  1. Hola Marisa,

    fa mitja horeta he acabat els panets de muesli (amb xocolata) i m'han quedat espectaculars! N'acabo de probar un i estava boníssim, molt tovet. A més m'han pujat més del que em pensava.

    He hagut de canviar una mica la recepta perquè no tenia farina integral de 5 cereals (on la trobes?), així que aquesta l'he substituit per la integral de blat i la que dèia integral de blat l'he substituit per kamut.

    Demà en portaré a la feina, a veure si en tens notícies ;)
    Marta

    ResponElimina
  2. Carai! T'has animat a fer provatures... La farina de 5 cereals la compro al Nanas però suposo que amb les que has posat et deu haver quedat tant o més bo!

    Per cert, que jo també he fet provatures amb els teus "marronets" i en honor a la teva recepta em van sortir boníssims!

    Marisa

    ResponElimina
  3. Si, si, ja el vaig provar el teu marronet. Et va quedar ben bé com l'original!.

    Fa uns dies vaig trobar un "banana bread" que amb la panificadora va quedar molt bé, desseguida que pugui et passo la recepta.

    ResponElimina